Ambiorix was de koning van de Eburonen, het symbool voor de Galliërs en dat dappere volkje der ‘Belgae’. Maar Ambiorix staat ook symbool voor kwaliteitsschoenen en wordt voor de zesde keer op rij olympische leverancier van schoenen voor Team Belgium.
Voor de 6de keer kiest het BOIC voor schoenenmerk Ambiorix. Ambiorix was eerder al kledingpartner in Sydney (2000), Athene (2004), London (2012), Rio (2016) en Tokio (2021). Nu kan het merk dus ook Parijs 2024 aan zijn palmares toevoegen.
Ambiorix ontwikkelde voor dit evenement twee nieuwe modellen. Voor de mannelijke sporters werd gekozen voor een model met een klassieke design en lijntekening, gecombineerd met een moderne, sportievere zool. Zo krijgt deze schoen een zomerse en kwaliteitsvolle uitstraling.
De vrouwelijke atleten zullen de Olympische Spelen openen op een speciaal ontworpen sneaker, waarbij het zachte suède van de schoen ook verwerkt zit in de zool.
“Het comfort van de sporters was onze hoogste prioriteit. Dat is waar Ambiorix voor staat.” aldus Peter Vavedin, zaakvoerder van Ambiorix, die fier is op de hernieuwde samenwerking: “Als je voor een zesde keer partner bent van Team Belgium, dan weet je dat het Comité en de atleten tevreden zijn, en dat geeft ons veel voldoening. Het is een eer dat Ambiorix kan bijdragen aan het grootste sportevenement ter wereld.”
Cédric Van Branteghem, CEO van het BOIC : “De atleten die volgend jaar op 26 juli tijdens de openingsceremonie het olympisch stadion zullen binnenlopen, zullen dat doen in schoenen van het merk Ambiorix. Ambiorix staat voor kwaliteit, draagcomfort en design. Daarom zijn wij trots met dit hernieuwde partnership. Wij heten Ambiorix van harte welkom binnen Team Belgium!”
Over Ambiorix
In 1895 begon Louis Steyns een schoenmakerij in Verviers en deze werd in 1907 overgebracht naar Tongeren om uit te groeien tot de meest vooraanstaande schoenenfabrikant van België. Ambiorix produceert op de dag van vandaag jaarlijks zo’n 100 000 paar schoenen in zijn fabriek te Tongeren waarbij kwaliteit, draagcomfort en design centraal blijven staan.