Het media- en marketinghuis, Hotel Hungaria is de maker van de communicatiecampagne van Team Belgium voor Parijs 2024. Bout Holtof, Creatief Directeur bij Hotel Hungaria licht de totstandkoming van de campagne toe.
“Topprestaties neerzetten, doe je niet alleen. Focus, drive, winst, verlies ...
Het komt vanbinnen bij onze atleten. Maar begint vanbuiten. Bij de supporters. Bij Hotel Hungaria vroegen we ons af hoe we iedereen achter de Team Belgium atleten konden scharen, hoe we iedereen konden laten deel uitmaken van Team Belgium."
"Want dat is waar deze campagne over gaat: de invloed van supporters op sporters. In ons voorbereidend werk stootten we op wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat supporteren de prestaties van sporters minstens 8% verbetert. Wij kunnen dus met z’n allen extra kracht aan de kracht van onze atleten geven. En daar willen we met deze campagne alle Belgen voor uitnodigen: iedereen Team Belgium.
Dit is een heel intens idee, maar enkel als je die kracht van emoties in elk beeld, in elk stukje van de campagne voelt, ziet en hoort. Om die emotie over te brengen zijn we op zoek gegaan naar sterke beelden van onze atleten die we gevonden hebben in archiefbeelden van de VRT. Daarnaast hebben we zelf nieuwe beelden gemaakt, de ‘spiegelbeelden’, van de supporters in het Sportkot in Leuven en de Topsporthal in Gent.
De archiefbeelden en onze nieuwe beelden hebben we samengebracht. We hebben de emoties van overwinning, trots, concentratie, vreugde, spanning, en ook van verdriet, ontgoocheling en pijn die de atleet ervaart, weerspiegelt op de beelden van de supporters.
Atleten en fans beleven op hetzelfde moment dezelfde emoties, dat maakt van ons één Team Belgium! Dat is de kracht van de campagne, dat is hoe we de campagne hebben opgebouwd."