Jouw bedrijf draagt met zijn deelname aan de Run to Rio een steentje bij aan het succes van Team Belgium op de volgende Olympische Spelen. Maar tegelijk investeert het in zichzelf. Jijzelf en je collega’s in topvorm, vol energie en fris in het hoofd: daar wint iedereen bij!
In welke sector jouw bedrijf ook actief is, een gezond bedrijf begint bij gezonde medewerkers. Het zijn tenslotte mensen die een bedrijf maken. Bedrijven die sport en een gezonde levensstijl promoten, zien daar een directe impact van: medewerkers zijn stressbestendiger, het aantal langdurig afwezigen daalt … Het is dus lang niet zo gek dat steeds meer bedrijven investeren in sport.
“Wij hebben al jaren tal van duurzame partnerships in de sportsector,” vertelt Zeger Lindemans, de sponsoring- en mediamanager bij Delhaize Belgium, “onder andere met het BOIC, de hockeyfederatie, de gymnastiekfederatie en tal van loopevents. Het is een uitstekende manier om onze gezonde producten in de kijker te zetten. Maar ook intern kunnen deze investeringen in sport op veel bijval rekenen. Het aantal enthousiastelingen dat actief wil deelnemen stijgt elk jaar.”
Dat werd nog maar eens bewezen bij het aankondigen van de Run to Rio. “We hebben de oproep naar lopers uitgebreid gecommuniceerd naar onze winkels en ondersteunende diensten,” zegt Zeger Lindemans. “De oorspronkelijke vijftien teams zaten al snel vol. Intussen zitten we aan zo’n twintig ingeschreven ploegen. Er zijn teams waarvan de deelnemers in dezelfde Delhaize-supermarkt of hetzelfde departement werken en teams van mensen die zich alleen hebben ingeschreven. Het is een mix van doorwinterde loopfanaten en beginnende sporters.”
De Nationale Loterij en de gemeenschappen maken weliswaar aanzienlijke bedragen vrij voor de topsport in ons land, maar de bijkomende financiële steun vanuit de privésector laat het BOIC toe om onze topatleten een extra duwtje in de rug te geven en hen in de best mogelijke omstandigheden naar de Spelen te sturen. De opbrengst van acties zoals de Run to Rio gaan heel concreet naar de organisatie van multidisciplinaire trainingsstages, het steunen van ploegsporten en samengestelde teams, de organisatie en logistiek voor de delegaties, medische begeleiding van atleten, coaching ...
Sportevenementen zoals de Run to Rio zijn een mooie gelegenheid om de waarden die Team Belgium deelt met het bedrijfsleven, in de verf te zetten. “Delhaize biedt gezonde producten aan voor een breed publiek”, aldus Zeger Lindemans. “Ook Team Belgium gelooft dat topprestaties op de Olympische Spelen de gezondheid van de hele bevolking ten goede komen. Onze visies sluiten perfect bij elkaar aan. We willen allebei steeds verder mikken en sterker worden in wat we doen."