Logo of Team Belgium

Het BOIC neemt in zijn zog een aantal partners en sponsors mee naar Brazilië. De keuze voor de sportkledingsponsor, is gevallen op JAKO uit Duitsland.


De weg naar Rio is lang, ook voor het BOIC. “Hierbij is een samenwerking met privébedrijven echt wel nodig”, benadrukt Rob Vanhees, de marketing & partnership manager van het BOIC. “Voor Rio moeten we een delegatie van 300 mensen mobiliseren. En dat zijn niet alleen de atleten en hun entourage, maar ook al het materiaal en de omkadering.”

Voor het leveren van de sportkleding koos men voor JAKO. “Omdat JAKO een flexibele organisatie is die kwaliteitsvolle sportkleding maakt. Hun gamma is breed en uitstekend qua prijs-kwaliteitsverhouding. We voelden tijdens de eerste gesprekken aan dat het klikte met JAKO. Het zijn mensen met een sterke passie voor sport, en het bedrijf legt vanuit haar missie een sterke klemtoon op teamsporten”, aldus Rob Vanhees.

Tegelijk biedt een partnership met het BOIC ook een mooie opportuniteit aan JAKO om hun naamsbekendheid te verhogen bij het grote publiek. “We bekijken deze samenwerking als een gelegenheid om op langere termijn een mooi verhaal te schrijven met het BOIC”, zegt Jan Jacobs, de CEO van de Belgische vestiging van JAKO-teamsport.

Ook al is JAKO voor het grotere publiek minder bekend, in de sportwereld is het wel al een gevestigde waarde. “We zijn een merk dat inzet op blijvende partnerships met sportverenigingen. Dat is waar je dat authentieke teamgevoel terugvindt waar wij voor staan. Het is een strategie van langzame, maar duurzame groei. Dat heeft toch al geresulteerd in een partnership met mooie traditieverenigingen als KV Kortrijk, SK Lierse en de Leuven Bears in het basketbal. Daarenboven speelt 1 op 4 voetbalclubs in de regionale klassen met JAKO uitrusting”, vertelt Jacobs.