Niet alleen in Rio de Janeiro, maar ook vanuit België zullen duizenden fans deze zomer supporteren voor onze topatleten op de Spelen, onder andere via social media. Dankzij een samenwerking met Engagor kan Team Belgium zijn online community maximaal ondersteunen.
Weinig onderwerpen die zoveel mensen beroeren als sport. Niet voor niets werden al in 2012 de Olympische Spelen in Londen omgedoopt tot ‘Socialympics’, een verwijzing naar het enorm aantal conversaties dat ze teweegbrachten op de verschillende online platformen. Tijdens de Spelen in Londen werden niet minder dan 300 miljard updates, foto’s, video’s … gedeeld op social media.
Ook Team Belgium ziet in de aanloop naar de Spelen in Rio zijn online community steeds verder groeien. In 2015 groeide het totale publiek op Facebook, Twitter en Instagram met meer dan 40%, een groei die zich in het olympisch jaar ongetwijfeld zal doorzetten. In december 2015 hadden de Team-Belgium-accounts, onder impuls van de knappe campagne ‘It’s a long way to Rio’, een totaal bereik van meer dan 1,2 miljoen.
Team Belgium wil zijn fans tijdens Rio 2016 zo goed mogelijk bijstaan. “Tijdens de Spelen in Rio zullen duizenden Belgische fans onze atleten steunen, ondanks het tijdsverschil tussen België en Brazilië,” vertelt Luc Rampaer, communication manager van het BOIC. “We willen hen zo goed mogelijk ondersteunen bij vragen over de competities, atleten of de Olympische Spelen in het algemeen, zelfs met een beperkt team. Daar is Engagor de perfecte tool voor.”
Engagor, een Amerikaans bedrijf met Belgische roots, biedt producten aan die bijdragen aan een optimale ‘customer experience’ via een snelle en slimme interactie met het publiek. Het heeft in zijn portefeuille tal van grote merken als Ikea, Telenet en McDonalds. Sinds 2015 maakt Engagor deel uit van Clarabridge, de wereldleider in customer experience management solutions.
“Engagor is een jong en dynamisch team,” zegt Luc Rampaer. “Ze tonen aan de hele wereld dat ons land wel degelijk bij de wereldtop kan horen. Dat is ook precies waar Team Belgium voor staat. Ook onze topsporters zetten via hun prestaties België op de kaart.”