De Olympische Spelen van 2024 in Parijs zijn
in zicht! Het BOIC en Studio 100 slaan de handen in elkaar om onze Team Belgium
atleten extra onder de aandacht te brengen, dankzij kwaliteitsvolle
licentieproducten.
Het BOIC schakelt de expertise en knowhow in van
Studio100 rond merchandising en licenties, zodat Team Belgium tot leven komt in
alle Belgische families. Elke fan kan zo zijn favoriete atleten in huis halen.
Via een licentie kunnen partners zich linken aan Team
Belgium en meesurfen op de populariteit van het grootste sportevent van de
wereld, dat binnenkort plaatsvindt in onze achtertuin.
Cédric Van Branteghem, CEO van het BOIC: “Met
Parijs als gaststad voor de volgende Olympische Zomerspelen in 2024 komen de
Spelen zeer dicht bij ons. Met deze samenwerking met Studio 100 kunnen we de
Spelen en onze Team Belgium atleten nog dichter bij de fans brengen. Ik heb er
alle vertrouwen in dat dit partnership een succes wordt en dat we onze Team
Belgium ambassadeurs binnenkort op heel wat verschillende kwaliteitsvolle
producten zullen kunnen terugvinden.”
Jean-Michel Saive, voorzitter van het BOIC: "Onze
Olympische atleten zijn onze ambassadeurs. Hun prestaties inspireren generaties
en doen jong en oud dromen. Dat deze samenwerking ons kan toelaten om onze
atleten nog meer zichtbaarheid te geven, is uitermate positief. Ik kijk alvast
uit naar het resultaat van deze samenwerking.”
Hans Bourlon, gedelegeerd bestuurder en medeoprichter
van Studio 100: “Gert Verhulst en ik zijn onze carrière samen begonnen met
‘Speel op sport’. Dat was eind jaren ’80 een samenwerking van de toenmalige
BRTN en BOIC.
De Olympische Spelen volg ik met veel interesse, ik ben zelfs ooit gaan
kijken in China in 2008. Onze Olympische helden zijn onze nationale trots, we
hebben het geluk gezegend te zijn met veel topatleten.
Ik vind het dan ook fantastisch dat Studio 100 gaat samenwerken met BOIC
en zich engageert om de zichtbaarheid van de atleten, hun sporten en hun
fanclub nog te vergroten.”
Anja Van Mensel,
CEO Studio 100 Benelux: “Studio 100 gaat licenties aanbieden aan klanten en
partners, die zich zo kunnen linken aan Team Belgium en meesurfen op de
populariteit van het grootste sportevent van de wereld, dat binnenkort
plaatsvindt in onze achtertuin. Elke fan kan zo zijn favoriete atleten in huis
halen. Voor ons dit een logische stap, aangezien we gewend zijn om met
superhelden te werken.”
Félix Denayer vanuit India, waar de ploeg momenteel
probeert om terug Wereldkampioen te worden: “Met ons verhaal proberen wij
ook zoals de andere helden van Studio100 kids te inspireren en vleugels te
geven om te durven dromen! A champion is a dreamer who never gives up”.
Loena Hendrickx: “Het liedje Spring van Spring
inspireerde me altijd om te gaan voor wat ik wou en dat niemand me daarbij ooit
kon stoppen. “Ik spring het leven in want het leven moet van mij zijn!”
Over Studio 100
Studio 100 werd in 1996 opgericht en groeide
uit tot een unieke onderneming in familie-entertainment, met vestigingen over
de hele wereld.
Het bedrijf staat garant voor een brede waaier
aan kwaliteitsproducten op het vlak van familie – en kinderentertainment:
televisie, film, boeken, merchandising, shows en theaterproducties…
Daarnaast heeft Studio 100 diverse populaire
pretparken in binnen- en buitenland. De uitbouw van meerdere complementaire
activiteiten rond de verschillende Studio 100 figuren is één van de sterktes
van Studio 100.
Meer info krijgt u bij
Studio 100
Ann Janssens
PR Manager
+32 (476) 28 40 03
Ann.Janssens@studio100.be