Logo of Team Belgium

Met de ‘Lotto Team Belgium Cyclo’ trapte het BOIC vandaag de olympische campagne richting Parijs 2024 op gang. De deelnemers werden getrakteerd op een sportieve uitdaging in olympische sfeer met de aanwezigheid van heel wat bekende Olympiërs.

Waar voor vele atleten van Team Belgium de kwalificatieperiode voor Parijs al volop gestart is, is het nu aan het breed publiek om warm te lopen voor de komende Olympische Spelen. De ‘Lotto Team Belgium Cyclo’ betekende een eerste uitgelezen opportuniteit om de olympische sfeer op te snuiven en om samen met hun olympische helden op pad te gaan.

In totaal namen 800 sportievelingen deel aan de sportieve uitdaging. Ze legden een parcours af van 30, 60 of 100km op de glooiende wegen rond Tubeke. De gebouwen van Belgian Cycling en de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB), beiden partners van dit evenement, vormden de start- en aankomstplaats.

Heel wat bekende Olympiërs waaronder Hanne Desmet, Lotte Kopecky, Julien Watrin, Tim Brys, Paulien Couckuyt, Emma Meesseman, Emma Plasschaert, Armand Marchant en Jorre Verstraeten tekenden present. Voor de atleten is de steun van het Belgisch publiek cruciaal.

Olympiër Paulien Couckuyt: “Ik vind het een fijn initiatief om samen de weg richting de Spelen in Parijs in te zetten met een gezamenlijke fietstocht! Iedereen kan deelnemen, en zo verbindt sport weer mensen! Supporters zijn erg belangrijk voor mij. Ze geven me veel steun, kracht en moed om mijn dromen na te jagen! Ik heb ze dan ook enorm nodig in mijn weg richting de spelen in Parijs! Zelf ben ik volop hard aan het revalideren om er volgend jaar weer te staan. Aangezien ik nooit lang fiets, is deze fietstocht, net zoals de weg naar de Spelen, een uitdaging voor mij, maar bij de aankomst zal iedereen een succeservaring hebben en dat zijn prachtige momenten!

Jean-Michel Saive, voorzitter van het BOIC: “Ik ben zeer blij dat we terug acties kunnen organiseren voor de Belgische sportfans. De vorige Olympische Spelen in Tokio en Peking vonden plaats zonder publiek. Met Parijs in aantocht voelen we dat de honger bij de Belgische supporters groot is. Voor atleten is de steun van het publiek cruciaal om het beste van zichzelf te geven. Die connectie tussen de fans en Team Belgium staat dan ook centraal in onze campagne richting Parijs.”

De ‘Lotto Team Belgium Cyclo’ werd georganiseerd in samenwerking met Lotto, met de steun van de Fédération Wallonie-Bruxelles, het Waalse Gewest, de provincie Waals-Brabant en de Team Belgium Partners. 

Jannie Haek, CEO van de Nationale Loterij: ““Het is evident dat Lotto mee de dragende kracht is van dit uitzonderlijke fietsevenement. Als merk zijn we een onmisbare waarde in het wielrennen en in de wielersportbeleving. Daarnaast zijn we met Lotto en de Nationale Loterij ook een zeer geëngageerde en enthousiaste sponsor van Team Belgium. Samen met al onze spelers steunen we voluit de Belgische topatleten op hun weg naar de Olympische Spelen in Parijs 2024.

 

De ‘Road to Paris’

De ‘Lotto Team Belgium Cyclo’ is de eerste actie in de campagne van het BOIC in aanloop naar de Spelen van Parijs 2024, de zogenaamde ‘Road to Paris’. Later dit jaar staat met de ‘Catwalk to Paris’, waar de officiële kledij van Team Belgium zal bekend gemaakt worden, nog een groot evenement gepland. Belgische fans zullen de kledij ook makkelijk zelf kunnen aankopen, onder andere via de Team Belgium webshop. Zo hoopt het BOIC iedereen nog meer achter Team Belgium en onze atleten te krijgen. 

Eerder dit jaar stelde het BOIC ook al het Lotto Belgium House voor. Deze locatie in het hartje van Parijs wordt dé ontmoetingsplaats voor Belgische fans in Parijs tijdens de Spelen. Ook hier zal de connectie tussen fans en atleten een belangrijke rol spelen. De ticketverkoop voor het Lotto Belgium House zullen later dit jaar van start gaan.

In Tokio haalde Team Belgium 7 medailles, waarvan 3 gouden voor Nina Derwael, Nafi Thiam en de Belgische hockeymannen, onze Red Lions. De Olympische Spelen van Parijs vinden van plaats van vrijdag 26 juli t.e.m. zondag 11 augustus 2024.

De olympische campagne is, net als de topsportwerking in België, het resultaat van een intense samenwerking tussen de topsportpartners: Sport Vlaanderen, Adeps, Ostbelgien en het BOIC.

Gerelateerde berichten