

Team Belgium trapt Olympische campagne ‘Road to Paris’ 2024 op gang met ‘Lotto Team Belgium Cyclo’
Met de ‘Lotto
Team Belgium Cyclo’ trapte het BOIC vandaag de olympische campagne richting
Parijs 2024 op gang. De deelnemers werden getrakteerd op een sportieve
uitdaging in olympische sfeer met de aanwezigheid van heel wat bekende
Olympiërs.
Waar voor vele
atleten van Team Belgium de kwalificatieperiode voor Parijs al volop gestart
is, is het nu aan het breed publiek om warm te lopen voor de komende Olympische
Spelen. De ‘Lotto Team Belgium Cyclo’ betekende een eerste uitgelezen
opportuniteit om de olympische sfeer op te snuiven en om samen met hun
olympische helden op pad te gaan.
In totaal namen
800 sportievelingen deel aan de sportieve uitdaging. Ze legden een parcours af
van 30, 60 of 100km op de glooiende wegen rond Tubeke. De gebouwen van Belgian
Cycling en de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB), beiden partners van dit
evenement, vormden de start- en aankomstplaats.
Heel wat bekende
Olympiërs waaronder Hanne Desmet, Lotte Kopecky, Julien Watrin, Tim Brys,
Paulien Couckuyt, Emma Meesseman, Emma Plasschaert, Armand Marchant en Jorre
Verstraeten tekenden present. Voor de atleten is de steun van het Belgisch
publiek cruciaal.
Olympiër Paulien Couckuyt: “Ik vind het een fijn initiatief om samen de weg richting de Spelen in Parijs in te zetten met een gezamenlijke fietstocht! Iedereen kan deelnemen, en zo verbindt sport weer mensen! Supporters zijn erg belangrijk voor mij. Ze geven me veel steun, kracht en moed om mijn dromen na te jagen! Ik heb ze dan ook enorm nodig in mijn weg richting de spelen in Parijs! Zelf ben ik volop hard aan het revalideren om er volgend jaar weer te staan. Aangezien ik nooit lang fiets, is deze fietstocht, net zoals de weg naar de Spelen, een uitdaging voor mij, maar bij de aankomst zal iedereen een succeservaring hebben en dat zijn prachtige momenten!”
Jean-Michel Saive, voorzitter van het BOIC: “Ik ben zeer blij dat we terug acties kunnen organiseren voor de Belgische sportfans. De vorige Olympische Spelen in Tokio en Peking vonden plaats zonder publiek. Met Parijs in aantocht voelen we dat de honger bij de Belgische supporters groot is. Voor atleten is de steun van het publiek cruciaal om het beste van zichzelf te geven. Die connectie tussen de fans en Team Belgium staat dan ook centraal in onze campagne richting Parijs.”
De ‘Lotto Team Belgium Cyclo’ werd
georganiseerd in samenwerking met Lotto, met de steun van de Fédération
Wallonie-Bruxelles, het Waalse Gewest, de provincie Waals-Brabant en de Team
Belgium Partners.
Jannie Haek, CEO
van de Nationale Loterij: ““Het is evident dat Lotto mee de dragende kracht
is van dit uitzonderlijke fietsevenement. Als merk zijn we een onmisbare waarde
in het wielrennen en in de wielersportbeleving. Daarnaast zijn we met Lotto en
de Nationale Loterij ook een zeer geëngageerde en enthousiaste sponsor van Team
Belgium. Samen met al onze spelers steunen we voluit de Belgische topatleten op
hun weg naar de Olympische Spelen in Parijs 2024.”
De ‘Road to Paris’
De ‘Lotto Team
Belgium Cyclo’ is de eerste actie in de campagne van het BOIC in aanloop
naar de Spelen van Parijs 2024, de zogenaamde ‘Road to Paris’. Later dit jaar
staat met de ‘Catwalk to Paris’, waar de officiële kledij van Team
Belgium zal bekend gemaakt worden, nog een groot evenement gepland. Belgische
fans zullen de kledij ook makkelijk zelf kunnen aankopen, onder andere via de
Team Belgium webshop. Zo hoopt het BOIC iedereen nog meer achter Team Belgium
en onze atleten te krijgen.
Eerder dit jaar
stelde het BOIC ook al het Lotto
Belgium House voor. Deze locatie in het hartje van Parijs wordt dé
ontmoetingsplaats voor Belgische fans in Parijs tijdens de Spelen. Ook hier zal
de connectie tussen fans en atleten een belangrijke rol spelen. De
ticketverkoop voor het Lotto Belgium House zullen later dit jaar van start
gaan.
In Tokio haalde
Team Belgium 7 medailles, waarvan 3 gouden voor Nina Derwael, Nafi Thiam en de
Belgische hockeymannen, onze Red Lions. De Olympische Spelen van Parijs vinden
van plaats van vrijdag 26 juli t.e.m. zondag 11 augustus 2024.
De olympische campagne is, net als de topsportwerking in België, het resultaat van een intense samenwerking tussen de topsportpartners: Sport Vlaanderen, Adeps, Ostbelgien en het BOIC.
Naar het nieuwsoverzicht
